長崎県長崎市小浦町 15:29


 

本日の撮影終了。
予報に反して晴れて暖かくなった。

今日はいわゆる1.5次会(結婚披露パーティー)の撮影だった。
予約のメールをいただいたのが10日前。空いててよかった。
花嫁さんはよく笑う魅力的な女性だった。

二人の結婚式は花婿さんの地元、岩手県の中尊寺で行ったそうだ。
行ったことはないけど名前は知っている。歴史ある有名なお寺だ。
そこで結婚式ができるのも驚きだが、そういうことを聞くと「中尊寺の結婚式」を撮りたかったなあと思ってしまう。
それはフリーのウェディングフォトグラファー特有の心理なのだろうか。
レアな特急列車や飛行機を撮りたいと思うマニアな人たちとあまり変わらないような気もするが…。
 
 
Nagasaki, Nagasaki pref 3:29pm 

Finished today’s work.
It was getting sunny and warm against the forecast.

Today’s session was shooting for the wedding party.
The bride was an attractive lady who loved to laugh.

I heard their wedding ceremony was taken place at Chuson-ji temple in Iwate pref.
That’s very famous and historic place.
I want to take photos there even if I can’t.