東武バスウエスト和光市総合体育館 11:28



 
一件目の撮影終了。五歳の女の子と一歳の男の子。
姉弟で四歳離れていると、笑いのツボがまったく違うから家族写真を撮るときに苦労する。
五歳を笑わせていると一歳はぽかんとした表情になるし、一歳にいないいないばあをすると五歳はつまらないからあさっての方を向く。みんな笑った写真というのは難しい。
 
今日は久しぶりに青空を見た。女の子は僕のイラストを描いてくれてくれた。サイン入り。彼女を最初に撮ったのはハーフバースデーのときだったろうか。子どもって成長するんだなあ。
 
 
Wako, Saitama pref 11:28
  
Finished today’s first session with 5years old girl and 1year old boy.
The difference in their ages makes the photographer feeling hard. Because it’s difficult to make them laugh together. What they feel fun is difference in each of them. I have to try and try again to make the all of the family feeling fun!
  
After the session, the girl gave me a drawing with her signature. I was glad to see that she grew up. She was just 6months when I met her for the first time.