東京都交通局浅草線大門駅 15:54

 
 

本日の結婚式撮影終了。

僕は写真を撮るとき「笑顔でお願いしまーす!」とは言わない。
が、今日は僕の隣でアテンドさんがその言葉を口にする。
彼女なりにがんばっていたのかもしれないが、それはまったく不要である。
作り笑いするのは政治家だけで十分だ。
笑顔の写真がほしいのではない。ただ笑うほど楽しい気持ちになってもらいたいだけなのだ。

 
Daimon station, Tokyo 3:54pm

Finished today’s work.
Shooting the wedding ceremony and reception.

I don’t say “Smile please”.
Today, when I took photos of the guests, the hall staff often said that phrase next to me.
The politicians are enough to force a smile.

I don’t want the smiling photos. I just want they enjoy the day.