京葉線葛西臨海公園駅 16:46

 
 

本日の撮影終了。
三件目は、11歳の男の子と、彼のお母さんの撮影であった。

思春期突入世代である。
彼は「大人の事情」というものが少しずつわかりかけている。
彼の心の動きがとても興味深い。
11歳の自分も彼と似たようなものだっただろうか…もはや思い出せぬ。

11歳の彼でも、43歳の僕でも、世の中には納得できないことが多々あるけど、それでも毎日あくせく生きてゆかなければならないわけで。
それをするのは、ほかならぬ自分しかいないわけで。
だから僕は彼を信じて、ただ無責任に「がんばって」としか言えない。
 

Kasai Rinkaikoen station, Tokyo 4:46pm

Finished today’s all sessions.
Photos of 11years old boy and his mother in the third.

He is approaching puberty.
He is getting understand something adults. 
I’m very interested in his emotion while shooting.
Yes, there are soooooooo many unreasonable things in our lives.
What I want to tell him is so many, but there is nothing that I help him.

It’s only that I trust him.