広島県廿日市市宮島町 16:03

  
  
本日の結婚式撮影終了。厳島神社での結婚式のあと、カフェでの披露パーティー。
プランナーさんもおらず、すべて二人で手配されていたのに、なかなかスムーズな進行ぶりであった。
挙式のあと、紅葉谷公園でロケフォトを少し。雨上がりの木立に射し込む光の美しさ。
 
今朝は8時入りで撮影。帰り際、ゲストの一人から「何も食べなくて大丈夫なの?」と聞かれた。
撮影のときは食べなくても平気でいられる。朝パンをひとつ食べたきり、夜の二次会まで何も食べずに撮影したこともある。たまに披露宴で食事を用意していただくことがあるけれど、テーブルについても進行に気を使わなくてはいけないので、できれば食べずにいたいくらい。仕事にまじめ、というより落ち着いて食べられないのがいけないのである。
そういえば、台湾で披露宴を撮影したとき、司会者さんもゲストから見えるところで当たり前のようにお昼ごはんを食べていたのが印象的であった。僕もそのくらい大胆になりたい。
  
  
Miyajima, Hiroshika pref 4:03pm
  
Today’s wedding photo shooting was over.
I met a nice couple in beautiful sunny day.
  
I began my work from 8:00am, then kept shooting about 7hours. I usually never eat during the shooting. One of the guests asked me, “Why are you O.K. without the meal?”
I wonder that the only Japanese wedding photographer don’t have meal during their mission. When I shooted the wedding reception in Taiwan, I saw a M.C had a lunch in the banquet hall. What I think it’s unnatural may be natural in other countries.